Χειρισμός και Έλεγχος της κοινής γνώμης
με παραμορφωμένα μηνύματα μέσων ενημέρωσης
Κραυγαλέα ψέματα συχνά βγαίνουν τηλεοπτικά σχετικά με την τρομοκρατία, τα τρόφιμα, τον πόλεμο, την υγεία, κλπ. Διαμορφώνονται να επηρεάσουν την κοινή γνώμη και να προγραμματίσουν τους θεατές να αποδεχθούν αυτό που έχει γίνει καταστροφικές κοινωνικές νόρμες.
Η πρακτική του χειρισμού και ελέγχου της κοινής γνώμης με παραμορφωμένα μηνύματα μέσων ενημέρωσης έχει γίνει τόσο κοινή που υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία που σχηματίζεται γύρω από αυτό.
Η πρακτική του χειρισμού και ελέγχου της κοινής γνώμης με παραμορφωμένα μηνύματα μέσων ενημέρωσης έχει γίνει τόσο κοινή που υπάρχει μια ολόκληρη βιομηχανία που σχηματίζεται γύρω από αυτό.
Ολόκληρος ο ρόλος αυτής της βιομηχανίας πλύσης εγκεφάλου είναι να καταλάβει πώς να στροβιλίζει πληροφορίες σε δημοσιογράφους, παρόμοια με τα λόμπυ της κυβέρνησης. Ποτέ δεν είναι πολύ σαφές ακριβώς πόση αλήθεια λαμβάνουν οι δημοσιογράφοι, διότι η βιομηχανία ειδήσεων έχει εφησυχαστεί. Τα μηνύματα που παρουσιάζει διαμορφώνονται από εταιρικές δυνάμεις που συχνά ξοδεύουν εκατομμύρια για διαφήμιση.
Έξι όμιλοι, που τρέχουν τη διαφήμιση στις ΗΠΑ, κατέχουν το 90% των μέσων ενημέρωσης: η General Electric (GE), News-Corp, η Disney, η Viacom, η Time Warner, και το CBS. Ωστόσο, αυτές οι επιχειρήσεις λειτουργούν υπό πολλές διαφορετικές μάρκες, όπως το FOX, ABC, CNN, Comcast, η Wall Street Journal, κλπ, δίνοντας στους ανθρώπους την αίσθηση της επιλογής.
Πόσοι από μας αναγνωρίζουμε το Astroturf ?
Έξι όμιλοι, που τρέχουν τη διαφήμιση στις ΗΠΑ, κατέχουν το 90% των μέσων ενημέρωσης: η General Electric (GE), News-Corp, η Disney, η Viacom, η Time Warner, και το CBS. Ωστόσο, αυτές οι επιχειρήσεις λειτουργούν υπό πολλές διαφορετικές μάρκες, όπως το FOX, ABC, CNN, Comcast, η Wall Street Journal, κλπ, δίνοντας στους ανθρώπους την αίσθηση της επιλογής.
Ο ειδικός μαζικής πλύσης εγκεφάλου L Wolfe έχει σημειώσει:
“Όπως έδειξαν οι ερευνητές του Tavistock, ήταν σημαντικό το γεγονός ότι τα θύματα της μαζικής πλύσης εγκεφάλου δεν πρέπει να γνωρίζουν ότι το περιβάλλον τους ήταν ελεγχόμενο, πρέπει λοιπόν να υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός πηγών πληροφόρησης, των οποίων τα μηνύματα μπορεί να ποικίλουν ελαφρώς, έτσι ώστε να καλύψουν την αίσθηση του εξωτερικού ελέγχου.”
Πόσοι από μας αναγνωρίζουμε το Astroturf ?
Νέες τακτικές πλύσης εγκεφάλου που ονομάζονται «Astroturf»
Με τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης σε άνοδο, η μηχανή προπαγάνδας συνεχίζει να επεκτείνεται.
Παρακολουθείστε το βίντεο της Sharyl Attkisson, ερευνητικής δημοσιογράφου με το CBS, στο οποίο εξηγεί πώς το ”astroturf” ή ψεύτικα κινήματα, χρησιμοποιούνται για να γυρίσουν πληροφορίες όχι μόνο για να επηρεάσουν τους δημοσιογράφους, αλλά να επηρεάσουν την κοινή γνώμη.
Με τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης σε άνοδο, η μηχανή προπαγάνδας συνεχίζει να επεκτείνεται.
Παρακολουθείστε το βίντεο της Sharyl Attkisson, ερευνητικής δημοσιογράφου με το CBS, στο οποίο εξηγεί πώς το ”astroturf” ή ψεύτικα κινήματα, χρησιμοποιούνται για να γυρίσουν πληροφορίες όχι μόνο για να επηρεάσουν τους δημοσιογράφους, αλλά να επηρεάσουν την κοινή γνώμη.
. το 10λεπτο βίντεο εκθέτει τις κρυμμένες τεχνικές αυτών που χειραγωγούν τον Νου για να καταστείλουν την αλήθεια και να δημιουργήσουν μια εντελώς πλασματική πραγματικότητα.
Όπως εξηγεί η Sharyl Attkisson:
”Το Astroturf είναι μια διαστροφή κινημάτων. Το Astroturf είναι όταν πολιτικά, εταιρικά ή άλλα ειδικά συμφέροντα μεταμφιέζονται και δημοσιεύουν μπλογκς, ξεκινούν λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter, δημοσιεύουν διαφημίσεις, επιστολές προς τη σύνταξη, ή απλά υποβάλουν σχόλια στο διαδίκτυο, για να προσπαθήσουν να σας ξεγελάσουν ότι μιλάει ένα ανεξάρτητο ή λαϊκό κίνημα”.
Εδώ είναι μια περίληψη των τακτικών astroturf που αναφέρει η Sharyl Attkisson. Μόλις είστε ενήμεροι για αυτές, θα παρατηρήσετε πόσο δημοφιλείς έχουν γίνει:
– Δημιουργία σελίδων στο Wikipedia, παρακολουθούμενες από εταιρείες.
– Δημιουργία παρουσίας στα social media, συμπεριλαμβανομένων λογαριασμών σε Facebook και Twitter, που τα χειρίζονται πληρωμένοι επαγγελματίες.
– Κρυφή χρηματοδότηση μη κερδοσκοπικών οργανισμών για να δημιουργήσουν υποστήριξη τρίτων και παρουσία στο διαδίκτυο.
– Βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης σε μπλογκ και ιστοσελίδες τρίτων που υποστηρίζουν μια συγκεκριμένη ατζέντα.
– Χρηματοδότηση βιομηχανικής έρευνας που δολίως παρουσιάζεται ως ανεξάρτητη γνώμη.
– Χρηματοδότηση εμπειρογνωμόνων που εργάζονται σε άσχετα έργα, ενώ στην πραγματικότητα δημιουργούν πληρωμένους συμβούλους.
Η Sharyl Attkisson αναφέρει προσωπικά παραδείγματα από την έρευνά της, αλλά και το εξής υποθετικό παράδειγμα εάν π.χ. κάνατε μια έρευνα για ένα φάρμακο για την χοληστερίνη:
”Η Wikipedia έρχεται σε αντίθεση με τις ιατρικές έρευνες κατά 90% κάθε φορά. Ας επιστρέψουμε λοιπόν στην έρευνα που κάνατε για την χοληστερίνη. Προκύπτει τελικά ότι οι λογαριασμοί στο Facebook και το twitter που ήταν τόσο θετικοί (για το φάρμακο) ήταν στην πραγματικότητα από επαγγελματίες που προσέλαβε η φαρμακοβιομηχανία για να προωθήσει το φάρμακο.
Η σελίδα της Wikipedia παρακολουθούνταν από έναν επιτηρητή της ατζέντας επίσης πληρωμένο από την φαρμακοβιομηχανία η οποία κανόνισε επίσης να βελτιώσει τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, οπότε δεν είναι τυχαίο ότι πέσατε πάνω στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό που έκανε όλες αυτές τις θετικές αναφορές, ο οποίος φυσικά κρυφά χρηματοδοτείται από την φαρμακοβιομηχανία.
Η φαρμακοβιομηχανία χρησιμοποιεί επίσης αυτήν την θετική μελέτη και την δύναμη του χειρισμού προς οποιαδήποτε αναφορά ότι ο καρκίνος είναι πιθανή παρενέργεια (του φαρμάκου).
Επίσης κάθε γιατρός που δημόσια αποκάλεσε την παρενέργεια του καρκίνου ως ”μύθο” ή γελοιοποίησε τους κριτικούς ως τρελούς και παρανοικούς ή υπηρέτησε στην επιτροπή της κυβέρνησης που ενέκρινε το φάρμακο, κάθε ένας απ’ αυτούς τους γιατρούς είναι στην πραγματικότητα πληρωμένος σύμβουλος για την φαρμακοβιομηχανία.
Επίσης κάθε γιατρός που δημόσια αποκάλεσε την παρενέργεια του καρκίνου ως ”μύθο” ή γελοιοποίησε τους κριτικούς ως τρελούς και παρανοικούς ή υπηρέτησε στην επιτροπή της κυβέρνησης που ενέκρινε το φάρμακο, κάθε ένας απ’ αυτούς τους γιατρούς είναι στην πραγματικότητα πληρωμένος σύμβουλος για την φαρμακοβιομηχανία.
Όσο για τον δικό σας γιατρό, η ιατρική διάλεξη που παρακολούθησε με όλες αυτές τις θετικές εκτιμήσεις για το φάρμακο ήταν στην πραγματικότητα χρηματοδοτούμενη από την φαρμακοβιομηχανία.
Και όταν οι ειδήσεις είπαν για αυτήν την θετική μελέτη δεν ανέφεραν τίποτα από τα παραπάνω.”
Αυτές οι μέθοδοι χρησιμοποιούνται για να δώσουν στους ανθρώπους την εντύπωση ότι υπάρχει ευρεία υποστήριξη για μια ατζέντα, όταν στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει τέτοια ατζέντα.
Και όταν οι ειδήσεις είπαν για αυτήν την θετική μελέτη δεν ανέφεραν τίποτα από τα παραπάνω.”
Αυτές οι μέθοδοι χρησιμοποιούνται για να δώσουν στους ανθρώπους την εντύπωση ότι υπάρχει ευρεία υποστήριξη για μια ατζέντα, όταν στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει τέτοια ατζέντα.
Οι astroturf τακτικές χρησιμοποιούνται επίσης για να δυσφημίσουν ή να επικρίνουν εκείνους που διαφωνούν με ορισμένες ατζέντες, χρησιμοποιώντας στερεότυπα ονόματα όπως ”συνωμοσιολόγος” ή “κομπογιαννίτης” για να κάνουν τους ανθρώπους να στραφούν μακριά από την αλήθεια και να αποδεχθούν τα ψέματα αντ ‘αυτού.
Πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε την αλήθεια από το ψέμα;
Η Sharyl Attkisson τελειώνει την ομιλία της με μερικές ιδέες για το πώς να εντοπίσετε σημάδια προπαγάνδας και του astroturf:
”Τα πρώτα σημάδια τακτικών astroturf περιλαμβάνουν τη χρήση εμπρηστικής γλώσσας όπως ”μανιακός”, ”τρελός”, ”ψέμματα”, ”παρανοικό”, ”ψεύτικο” και ”συνομωσία”.
”Τα πρώτα σημάδια τακτικών astroturf περιλαμβάνουν τη χρήση εμπρηστικής γλώσσας όπως ”μανιακός”, ”τρελός”, ”ψέμματα”, ”παρανοικό”, ”ψεύτικο” και ”συνομωσία”.
Οι χειριστές του astroturf συχνά ισχυρίζονται ότι απομυθοποιούν μύθους που όμως δεν υπάρχουν ως μύθοι. Οι άνθρωποι ακούνε ότι κάτι είναι μύθος, ίσως το βρουν και στο Snopes (ιστοσελίδα απομυθοποίησης ειδήσεων) και αμέσως σκέφτονται ότι είναι πολύ έξυπνοι για να το πιστέψουν.
Αν όμως όλη η ιστορία με τον μύθο είναι η ίδια μύθος και εσείς το πιστέψατε;
Να προσέχετε όταν συμφέροντα επιτίθενται σε ένα θέμα κάνοντάς το αμφιλεγόμενο ή επιτίθενται σε ανθρώπους, προσωπικότητες και οργανισμούς που περιβάλλουν το θέμα παρά το φέρνουν στην επιφάνεια, αυτό μπορεί να είναι astroturf.
Να προσέχετε όταν συμφέροντα επιτίθενται σε ένα θέμα κάνοντάς το αμφιλεγόμενο ή επιτίθενται σε ανθρώπους, προσωπικότητες και οργανισμούς που περιβάλλουν το θέμα παρά το φέρνουν στην επιφάνεια, αυτό μπορεί να είναι astroturf.
Και πάνω απ’ όλα, το astroturf εστιάζει περισσότερο με τον δημόσιο σκεπτικισμό του σε αυτούς που εποκαλύπτουν τις αδικίες παρά σε αυτούς που κάνουν τις αδικίες.
Με άλλα λόγια αντί να αμφισβητούν την εξουσία, αμφισβητούν αυτούς που αμφισβητούν την εξουσία”.
_______________________________________
με προσθήκες από το Off The Record
* Astroturfing, είναι η πρακτική της συγκάλυψης των χορηγών ενός μηνύματος ή οργανισμού (π.χ., πολιτικής, διαφήμισης, θρησκευτικών ή δημοσίων σχέσεων) ώστε να φαίνεται σαν να προέρχεται και να υποστηρίζεται από λαϊκούς συμμετέχοντες.
Είναι μια πρακτική που προορίζεται να δώσει στις δηλώσεις ή στις οργανώσεις αξιοπιστία με την απόκρυψη πληροφοριών σχετικά με την οικονομική σύνδεση της πηγής.
Ο όρος astroturfing προέρχεται από AstroTurf, ένα εμπορικό σήμα των συνθετικών χαλιών που έχουν σχεδιαστεί για να μοιάζουν με φυσικό χόρτο, ως λογοπαίγνιο με τη λέξη "βάσης".
Η επίπτωση πίσω από τη χρήση του όρου είναι ότι δεν βασίζεται στην «αλήθεια» ή στη «φυσικότητα», αλλά μάλλον με την έννοια του "ψεύτικου" ή του "τεχνητού", αν και μερικοί χειριστές astroturfing υπερασπίζονται την πρακτική.
Στο Διαδίκτυο οι astroturfers χρησιμοποιηούν το λογισμικό για να συγκαλύψουν την ταυτότητά τους. Μερικές φορές ένα άτομο λειτουργεί μέσω πολλών personas (ταυτοτήτων) για να δώσει την εντύπωση της ευρείας υποστήριξης για το πρόγραμμα του πελάτη τους. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι το astroturfing μπορεί να αλλάξει τις δημόσιες απόψεις και να δημιουργήσει αρκετή αμφιβολία για την αναστολή της δράσης.
________________________________________
offtherecord.net.gr
Ουτοπία
με προσθήκες από το Off The Record
* Astroturfing, είναι η πρακτική της συγκάλυψης των χορηγών ενός μηνύματος ή οργανισμού (π.χ., πολιτικής, διαφήμισης, θρησκευτικών ή δημοσίων σχέσεων) ώστε να φαίνεται σαν να προέρχεται και να υποστηρίζεται από λαϊκούς συμμετέχοντες.
Είναι μια πρακτική που προορίζεται να δώσει στις δηλώσεις ή στις οργανώσεις αξιοπιστία με την απόκρυψη πληροφοριών σχετικά με την οικονομική σύνδεση της πηγής.
Ο όρος astroturfing προέρχεται από AstroTurf, ένα εμπορικό σήμα των συνθετικών χαλιών που έχουν σχεδιαστεί για να μοιάζουν με φυσικό χόρτο, ως λογοπαίγνιο με τη λέξη "βάσης".
Η επίπτωση πίσω από τη χρήση του όρου είναι ότι δεν βασίζεται στην «αλήθεια» ή στη «φυσικότητα», αλλά μάλλον με την έννοια του "ψεύτικου" ή του "τεχνητού", αν και μερικοί χειριστές astroturfing υπερασπίζονται την πρακτική.
Στο Διαδίκτυο οι astroturfers χρησιμοποιηούν το λογισμικό για να συγκαλύψουν την ταυτότητά τους. Μερικές φορές ένα άτομο λειτουργεί μέσω πολλών personas (ταυτοτήτων) για να δώσει την εντύπωση της ευρείας υποστήριξης για το πρόγραμμα του πελάτη τους. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι το astroturfing μπορεί να αλλάξει τις δημόσιες απόψεις και να δημιουργήσει αρκετή αμφιβολία για την αναστολή της δράσης.
________________________________________
offtherecord.net.gr
Ουτοπία
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.