Πέμπτη, Μαΐου 8



Πως Διώχνουμε 
τις Επίμονες Αρνητικές Σκέψεις

         Οι παρακάτω συμβουλές για Καλύτερη Ζωή. 
Οι "Ιδέες",  οδηγίες καλύτερα, είναι διαπιστώσεις επιστημόνων που έκαναν μέσα από την τριβή, την ερευνητική παρατήρηση. Δεν ισχυριζόμαστε ότι είναι οι μοναδικές ή καλύτερες, μπορεί να υπάρχουν κι άλλες. Δεν λέμε ότι είναι καινούργιες... Κάνουν όμως "δουλειά"... 
   Αν δεν σας αρέσουν κάποια πράγματα, σε σας ή στο τρόπο που ζείτε. 
   Αν πραγματικά θέλετε να γυρίσετε σελίδα στη ζωή σας... 
   Αν θέλετε... μπορείτε, να αλλάξετε,   π ο λ λ ά,   στη ζωή σας.   

Πάντα υπάρχει κάτι "Νέο" να ασχοληθείτε 

     Η ψυχοθεραπεύτρια Rebecca Gladding,  
υποστηρίζει  ότι το να ασχολείσαι με κάτι με το οποίο είσαι αρκετά εξοικειωμένος ενεργοποιεί τα κέντρα του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με τη "συνήθεια". 
   Η δραστηριότητα σας, πλέον, γίνεται μηχανικά. Έτσι, η τοξική σκέψη επανέρχεται στο προσκήνιο και συνεχίζετε να ταλαιπωρήστε. 
   Φεύγοντας από τη "συνήθεια", θα απασχολήσετε το μυαλό σας στο "τώρα"...
   Θα ασχοληθείτε με κάτι καινούργιο που συνιστά πρόκληση για εσάς. Ξεκινήστε να εκτελέσετε μια δύσκολη συνταγή μαγειρικής, παίξτε παντομίμα ή ταμπού με τους φίλους σας ή ακόμα ξεκινήστε μια κατασκευή. 
   Όσο περνάει ο χρόνος, όσο λειτουργούμε μέσα στις "συνήθειες" μας τόσο εδραιώνεται η αρνητική διάθεση.



Νερό και σαπούνι

     Ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Michigan ανακάλυψαν ότι η επίδραση του τρεχούμενου νερού επάνω μας είναι ευεργετική... 
Αφήνουμε τρεχούμενο Νερό να τρέξει επάνω μας.
Αν δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα, μπορούμε να πλύνουμε τα χέρια μας, με σαπούνι και νερό.  
   Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται, το νερό και το σαπούνι, έχει τη δυνατότητα να "καθαρίσει" ουσιαστικά και μεταφορικά. Θα καθαρίσει το δέρμα, τα συναισθήματα, τον τρόπο σκέψης... 
   Πολλές φορές βοηθά στο να σταματήσεις να επικρίνεις και να αμφισβητείς. Η πράξη αυτή λειτουργεί σαν μια ισχυρή παρομοίωση νέας αρχής, όπου μας βοηθά να "ξεπλύνουμε" ενδοιασμούς και αμφιβολίες.



Χαρτί και μολύβι 


     Διαλέγοντας  λέξεις, για να αποτυπώσουμε τη σκέψη μας, το συναίσθημά μας, το μπέρδεμα του μυαλού και της ψυχής μας...  το "πρόβλημα" αποδομείται, γίνεται "μικρό". Δεν είναι τυχαίο που πολλοί ταραγμένοι άνθρωποι γράφουν για το πρόβλημά τους σε χαρτί, όπως ανακάλυψε ο ψυχολόγος Richard Petty και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο του Ohio. 

   Όταν ζητήθηκε από μαθητές λύκειο να γράψουν σε χαρτί σκέψεις σχετικά με την εξωτερική τους εμφάνιση και μετά να την αξιολογήσουν, επηρεάστηκαν μόνο αυτοί που κράτησαν το χαρτί και το ξαναδιάβασαν. Αυτοί που πέταξαν το χαρτί στο καλάθι των απορριμμάτων δεν έδειξαν μεταβολές στην αξιολόγηση για το σώμα τους.

Αλλάζουμε χώρο 


    Για να αλλάξουμε δωμάτιο, πρέπει να  "διαβούμε μια πόρτα". 
   Μελετητές του πανεπιστημίου Notre Dame λένε ότι, το να περάσεις μέσα από μια πόρτα, λειτουργεί σαν ένα αρχέτυπο που πληροφορεί τον εγκέφαλο ότι έχει τελειώσει με ότι έκανε πριν και πρέπει να ξεκινήσει κάτι καινούριο.
   Αλλάζουμε δωμάτιο, αλλάζουμε τη σκέψη, αλλάζουμε την "εικόνα" που βλέπουμε, αλλάζουμε τη διάθεση. 
Έχει συμβεί σε όλους. Πολλές φορές πηγαίνοντας σε ένα άλλο δωμάτιο να ξεχνάμε για ποιο λόγο βρεθήκαμε εκεί.  

Οπότε, τελειώστε ότι εργασίες έχετε στο χώρο που βρίσκεστε, βγείτε και επιστρέψτε μόνο όταν είναι απαραίτητο.

Η δύναμη της όμορφης ανάμνησης

    Μπορεί να κάνετε μεγάλη προσπάθεια να ξεχάσετε ένα άσχημο γεγονός, όμως, ακόμα και αν το καταφέρετε προς στιγμήν, αυτό μπορεί να επανέρχεται. 
   Μια μέθοδος που δοκίμασαν δύο Βρετανοί επιστήμονες, ο Michael Anderson και ο Roland Benoit, ήταν η αντικατάσταση. 
   Λειτουργεί σαν δόλωμα για να "τραβήξετε", να  ελευθερώσετε,  το μυαλό από κάποια δυσάρεστη σκέψη, που βλέπετε ότι έχει κολλήσει. 

   Όταν λοιπόν βασανίζεστε από κάποια σκέψη και δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, σκεφτείτε τις τελευταίες διακοπές που πήγατε, ή θυμηθείτε κάθε μπουκιά από το τελευταίο γεύμα που απολαύσατε, ή οτιδήποτε όμορφο και δυνατό, ζήσατε, και είναι σίγουρο ότι θα συγκρουστεί  με την "κολλημένη σκέψη". 

   Τα κέντρα του εγκεφάλου που ασχολούνται με την ανάκληση μνημών θα επιφορτιστούν με 2 ανταγωνιστικές σκέψεις για την προσοχή σας, όμως το ότι η μία είναι ευχάριστη για εσάς είναι αρκετό για να την κάνει να υπερισχύσει.

Η Επανάληψη μιας λέξης αποδομεί την "έννοια"

   Σίγουρα,  στη παιδική ηλικία, κάποια στιγμή, παίξατε το παιχνίδι του να επαναλαμβάνετε συνεχώς μια λέξη μέχρι το σημείο να χάνεται το νόημά της. 

Για παράδειγμα: νερό νερό νερόνε ρονε….  


Η συνεχής επανάληψη, αποδυναμώνει μία έννοια στην αντίληψή μας. Με παρόμοιο τρόπο, κάποιοι θεραπευτές εφαρμόζουν κλινική ψυχολογία σε περιπτώσεις που άνθρωποι αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ή να ξεπεράσουν μια ανατροπή στη ζωή τους. Τα άτομα αυτά προκαλούν επιπλέον πόνο με το να ‘’αναμασούν’’ πόσο λάθος ήταν αυτό που συνέβη, πόσο δείχνει ότι είναι κακοί άνθρωποι ή πόσο άδικη είναι η ζωή μαζί τους. 

Μια τεχνική που εφαρμόζεται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η γνωστική εκτόνωση, το οποίο σημαίνει ότι επαναλαμβάνω τη λέξη ή τη φράση που με ανησυχεί για ένα λεπτό τουλάχιστον. Έτσι, μειώνεται το ‘’βάρος’’ της και παραμένει μόνο η ηχητική επίδραση, όχι η ψυχοσυναισθηματική.

Διαλέξτε μια "κακή λέξη", επαναλάβετε την μέχρι να γίνει μια ασήμαντη παρήχηση. Δείτε την, παρατηρήστε την...  Αυτό που σας δηλητηρίαζε το μυαλό, χάνει την δύναμή του.

Η Δύναμη της Άσκησης

    Έρευνες έχουν δείξει ότι η έντονη σωματική δραστηριότητα αυξάνει τη ντοπαμίνη, τη σεροτονίνη και μειώνει το στρες. Υπάρχουν πολλοί που αγαπούν το τρέξιμο γιατί μέσω αυτού σταμάτησαν κακές συνήθειες, ή χρόνια κατάθλιψη. 
   Επιλέξτε μια σωματική δραστηριότητα, το σωστό, για σας,  είδος άσκησης... Γιατί το κολύμπι, η ποδηλασία και το τρέξιμο μπορούν να βελτιώσουν την πνευματική σας διάθεση, όμως αυτά τα μοναχικά επαναλαμβανόμενα αθλήματα μπορεί να είναι ο χειρότερος σύμμαχος στη διατήρηση και ενίσχυση αρνητικών μοτίβων σκέψης. 

   Ίσως, λοιπόν, είναι καλύτερα να αναζητήσετε ένα είδος άσκησης που θα απασχολεί το μυαλό σας όσο και το σώμα σας, όπως μια ομάδα ποδοσφαίρου ή μπάσκετ, μαθήματα χορού ή γιόγκα, ομάδα κωπηλασίας, αναρρίχησης ή ποδηλασίας, ανάλογα με τις προτιμήσεις και τις ικανότητές σας. 

   Μια άλλη επιλογή όταν τρέχετε μόνοι σας είναι να επικεντρώνεστε στην αναπνοή σας ή τους διασκελισμούς σας ώστε να μην υπάρχει χώρος στην προσοχή σας για αρνητικές σκέψεις.
______


Πηγές: 
www.scientificamerican.com/article.cfm?id=why-walking-through-doorway-makes-you-forget
www.cell.com/neuron/fulltext/S0896-6273(13)00093-7
www.psychologicalscience.org/index.php/publications/observer/2013/january-13/throw-negative-thoughts-away-in-2013.html
www.mindfulcompassion.com/cms/ www.youarenotyourbrain.com/


Utopia

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου